Yatırımcı İlişkileri
Kurumsal Yönetim Komitesi
Adı Soyadı | Görevi | Bağımsızlık Durumu |
---|---|---|
Ahmet EROĞLU | Başkan | Bağımsız |
Ali Celal ASİLTÜRK | Üye | Bağımsız Üye Değil |
Kutay PAİLER | Üye | Bağımsız |
Kurumsal Yönetim Komitesi Çalışma Esasları
1.Amaç
Şirket, 6362 sayılı Sermaye Piyasası Kanunu (“SPKn”), 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu (“TTK”), Sermaye Piyasası Kurulu’nun (“SPK”) Kurumsal Yönetim Tebliği (II-17.1) ve yürürlükteki, kurumsal yönetim tebliğinde düzenlenen kurumsal yönetim ilkeleri uyarınca 21/06/2021 tarihli ve 92 sayılı yönetim kurulu kararıyla denetim komitesini (“Komite”) kurmuştur.
Komitenin temel amacı şirkette kurumsal yönetim ilkelerinin uygulanıp uygulanmadığının, uygulanmıyor ise gerekçesinin ve bu prensiplere tam olarak uymama dolayısıyla meydana gelen çıkar çatışmalarının tespit edilmesi ve yönetim kuruluna kurumsal yönetim uygulamalarını iyileştirici tavsiyelerde bulunulması ve yatırımcı ilişkileri bölümünün çalışmalarının gözetilmesidir.
Kurumsal yönetim ilkeleri mümkün kıldığı üzere. Şirketin yönetim kurulu yapılanması gereği ayrı bir aday gösterme komitesi ve ücret komitesi oluşturulmamış olması halinde komite kurumsal yönetim ilkelerinde belirtilen aday gösterme ve ücret komitesi görevlerini de yerine getirir.
2.Komite’nin Yapısı
Komitenin en az iki üyeden oluşması gerekir. İki üyeden oluşması halinde her ikisinin, ikiden fazla üyesinin bulunması halinde üyelerin çoğunluğunun, icrada görevli olmayan yönetim kurulu üyelerinden oluşması zorunludur. Komitenin başkanı, bağımsız yönetim kurulu üyeleri arasından seçilir. Yönetim kurulu üyesi olmayan konusunda uzman kişiler, komiteye üye olabilir. İcra başkanı/genel müdür komitede görev alamaz. Bir yönetim kurulu üyesinin birden fazla komitede görev almamasına özen gösterilir. Komitenin hangi üyelerden oluşacağı yönetim kurulu tarafından belirlenir ve KAP’ ta açıklanır. Yatırımcı ilişkileri bölümü yöneticisinin komite üyesi olarak görevlendirilmesi zorunludur
3.Komite’nin Görev ve Sorumlulukları
Komite’nin kurumsal yönetim konusundaki görev ve sorumlulukları şunlardır:
- Şirkette kurumsal yönetim ilkelerinin uygulanıp uygulanmadığının, uygulanmıyor ise gerekçesinin ve bu prensiplere tam olarak uymama dolayısıyla meydana gelen çıkar çatışmalarının tespit edilmesi,
- Yönetim kuruluna kurumsal yönetim uygulamalarını iyileştirici tavsiyelerde bulunulması,
- Yatırımcı ilişkileri bölümünün çalışmalarının gözetilmesi.
Komite ‘nin aday gösterme konusundaki görev ve sorumlulukları şunlardır.
- Yönetim kurulu ve idari sorumluluğu bulunan yöneticilik pozisyonları için uygun adayların saptanması, değerlendirilmesi ve eğitilmesi konularında çalışmalar yapılması,
- Yönetimin ve yatırımcıların da dâhil olmak üzere bağımsız üyelik için aday tekliflerinin, adayın bağımsızlık ölçütlerini taşıyıp taşımaması hususu dikkate alınarak değerlendirilmesi ve buna ilişkin değerlendirmenin bir rapora bağlanarak yönetim kurulu onayına sunulması,
- Yönetim kurulunun yapısı ve verimliliği hakkında düzenli değerlendirmeler yapılması ve bu konularda yapılabilecek değişikliklere ilişkin tavsiyelerin yönetim kuruluna sunulması,
Komitenin ücret konusundaki görev ve sorumlulukları şunlardır:
- Yönetim kurulu üyelerinin ve idari sorumluluğu bulunan yöneticilerin ücretlendirilmesinde kullanılacak ilke, kriter ve uygulamaların şirketin uzun vadeli hedefleri dikkate alınarak belirlenmesi ve bunların gözetiminin yapılması,
- Ücretlendirmede kullanılan kriterlere ulaşma derecesi dikkate alınarak, yönetim kurulu üyelerine ve idari sorumluluğu bulunan yöneticilere verilecek ücretlere ilişkin önerilerin yönetim kuruluna sunulması.
4.Komite’nin Çalışmaları ve Toplantıları
Komite gerekli gördüğü sıklıkta toplanır ve yaptığı tüm çalışmaları yazılı hale getirir ve kaydını tutar. Komite, çalışmaları hakkındaki bilgiyi ve toplantı sonuçlarını içeren raporları yönetim kuruluna sunar.
Komite, gerekli gördüğü kişiyi toplantılarına davet edebilir ve görüşlerini alabilir.
Komite, faaliyetleriyle ilgili olarak ihtiyaç gördüğü konularda bağımsız uzman görüşlerinden yararlanır. Komitenin ihtiyaç duyduğu danışmanlık hizmetlerinin bedeli şirket tarafından karşılanır. Ancak bu durumda hizmet alınan kişi/kuruluş hakkında bilgi ile bu kişi/kuruluşun şirket ile herhangi bir ilişkisinin olup olmadığı hususundaki bilgiye faaliyet raporunda yer verilir.
5.Komitenin Çalışma Esaslarında Değişiklik
Bu çalışma esaslarındaki değişiklik önerileri komite tarafından yönetim kuruluna sunulur. Hazırlanan öneriler, yönetim kurulunun ilk toplantısında gündeme alınır.
6.Yürürlük
Bu çalışma esasları ve bunlara ilişkin değişiklik ve güncellemeler yönetim kurulu kararı ile yürürlüğe girer.